Выберите раздел ARKOLAT

Kas jauns pasākumu ēdināšanas nozarē?

30.11.2018, 15:06

Kas jauns pasākumu ēdināšanas nozarē?
Arkolat main

Tuvojoties gada nogalei, saviesīgā dzīve kļūst dinamiskāka un dažādu notikumu piepildīta. Teju katru dienu notiek gan tematiski Ziemassvētku pasākumi, gan korporatīvās balles, gada panākumu nosvinēšanas ceremonijas un cita veida pasākumi. Zīmīgi, ka tieši šajā laikā īpaši aktuāls kļūst gan pasākumu norises vietu telpu jautājums, gan maltītes un dzērienu nodrošinājums.

Vienveidība garlaiko, tāpēc katru gadu pasākumu rīkotāji meklē aizvien jaunas un oriģinālas idejas – kur svinēt, kā svinēt un, kā to izdarīt pēc iespējas draudzīgāk maciņam. Par aktualitātēm saviesīgo pasākumu nodrošinājuma nozarē aicinājām uz sarunu vienu no jaunās pasākumu norises vietas “Moltto studija” saimniekiem Jāni Rozīti.

 

■ Lūdzu pastāsti, kā tu nonāci ēdināšanas un pasākumu nodrošinājuma nozarē?

Kā pavārs darbojos jau vairāk nekā desmit gadus. Šajā nozarē pārsvarā viss notiek secīgi un pakāpeniski. Iegūstot atbilstošu izglītību, karjeras kāpnes ir noteiktas – pēc skolas sāc strādāt restorānā, tad rodas sapnis kļūt par šefpavāra palīgu, tad par šefpavāru un visbeidzot attopies pie vēlmes, ka pats vēlies kļūt par restorāna vai kafejnīcas īpašnieku un nodrošināt plaša spektra piedāvājumu, ieskaitot izbraukuma ēdināšanu, banketu un pasākumu nodrošināšanu ar ēdieniem, dzērieniem un viesmīlības pakalpojumiem.

 

■ “Moltto studija” ir jauna pasākumu norises vieta, kā radās ideja to atvērt, ko tā piedāvā?

Mēs nodrošinām visu – gan plašas, mūsdienīgas un piemērotas telpas pasākumiem, gan pašu pasākumu organizēšanu, ēdināšanu, dzērienu piedāvājumu, viesmīlības pakalpojumus, kā arī dažāda veida izklaides. Protams, nozīmīgs ir arī galda klājums un pasākuma noformējums. Aizvien biežāk pasākumu nodrošinājuma nozarē ir vērojama tendence, ka tiek nodrošināta ne tikai ēdināšana, bet tiek veidots komplekss piedāvājums, piesaistot visu nepieciešamo. Bieži vien klienti vēlas, lai viņu pasākumi būtu īpaši – ir idejas un nestandarta prasības, kas skar ēdienkaršu noformējumu, galda dekorācijas.

 

■ Ir stereotips, ka bieži vien klienti tikai aptuveni nojauš, ko patiesībā vēlas, citreiz ir skaidra vīzija, bet neizdodas precīzi noformulēt vēlmes. Pastāsti, kā ir patiesībā?

Praktiski vienmēr klients sāk ar jautājumu “ko jūs piedāvājat? “. Tad sākas māksla uzklausīt un izveidot atbilstošu piedāvājumu. To nosaka gan pasākuma apmeklētāju skaits, gan pasākuma profils. Izvēlamies vai tas būs bufetes veida ēdināšanas nodrošinājums, furšets vai pasākums pie galdiņiem. Atzīšos, ka ēdienkarti, ņemot vērā klienta prasības, sastādu atbilstoši savam noskaņojumam un iedvesmai. Pēc piedāvājuma izveides notiek pirmais “šāviens”. Protams, tas ne vienmēr trāpa mērķī. Tikai tad klientam pašam parādās vēlmes un viedoklis, uz kā pamata piedāvājumu var attīstīt tālāk. Es darbojos pēc principa, ka vienmēr ir jāiedod pamats.

 

■ Kādas ir šīs sezonas galvenās aktualitātes pasākumu nodrošinājuma nozarē?

Tas ir nosacīti. Var teikt, ka mode mainās, bet tikpat labi var teikt, ka nemainās. Viss ir atkarīgs no klienta. Ir tādi, kam vienmēr nepieciešami jauni risinājumi, smalka pieeja un skaists noformējums ar oriģinālām idejām, taču tāpat ir klienti, kas vēlas stabilitāti un paredzamību – bez eksperimentiem. Ja uz modes tendencēm paskatās no šāda skata punkta – var droši apgalvot, ka nekas nav izgājis no modes un nekas nav īpaši moderns. Pavisam vienkārši – katram ir savas prasības. Protams, par modi var runāt saistībā ar pasākumu sezonalitāti – rudenī galda dekoros vienmēr būs aktuāli sezonai raksturīgie noformējumi, tāpat arī Ziemassvētku periodā.

Добавленные изображения

■ Aizvien biežāk nākas dzirdēt, ka pasākumu nozarē pēc ilgākas depresijas atkal iestājušies laiki, kad var atļauties vairāk. Vai tā ir taisnība?

Viennozīmīgi to nevar apgalvot. Taču ir cita būtiska nianse – ēdināšanas pakalpojumu sniedzēju ir palicis vairāk. Un tas rada iespaidu, ka viss notiek, ir liela rosība un palielinās arī klientu rocība. No vienas puses tas ir labi – ir lielāka izvēle, taču te atkal jāatzīst, ka ēdienu izvēli un pasākuma vērienu nosaka klienta budžets. Šobrīd ir vērojama tendence, ka klientam lielākoties jau pašā sākuma ir skaidrs, kādu summu viņš gatavs atvēlēt ēdināšanai un pasākuma nodrošinājumam. Tad sākas māksla izdomāt labāko piedāvājumu. Es teiktu, ka galvenā tendence tirgū šobrīd ir konkurence par labāko piedāvājumu atvēlētā budžeta robežās.

 

■ Nodrošinot ne vien ēdināšanas piedāvājumu, bet arī telpas, tu šajā nozarē vari justies drošāk?

Telpu nodrošinājums ir papildu vērtība. Mums te, “Moltto studijā” ir gan zāle, gan virtuve, turklāt telpas iekārtotas tā, ka pasākumos varam gatavot arī zālē, nodrošinot papildu “šovu”. Ja pasākuma koncepcija to paredz, arī apmeklētāji var iesaistīties gatavošanas procesā. Līdz ar to mēs varam nodrošināt ne tikai banketu un ballīšu norisi, bet arī meistarklases un degustācijas. Telpas noteikti ir pievienotā vērtība!

 

■ Saki, kas ir pats svarīgākais aprīkojuma klāstā? Bez kā noteikti nevar iztikt, lai nodrošinātu labu pakalpojumu?

Svarīgs ir pilnīgi viss, sākot no cilvēka – darbinieka, beidzot ar galda piederumiem – nažiem, dakšiņām un darba rīkiem – pannām. Es tomēr uzskatu, ka pats primārais ir cilvēks – ja ir labi pavāri un viesmīļi, tad visu var paveikt. Ja runājam par tehnisko nodrošinājumu – viss sākas ar nazi, jo, lai kaut ko pagatavotu, vispirms tas ir jāsagriež. Tad seko plītis un pannas. Izbraukuma banketos, protams, nozīmīgi “palīgi” ir uzglabāšanas kastes – ledus kastes un termo-kastes. Tāda ir šīs nozares specifika – ja pasākums notiek vietā, uz kuru ir speciāli jābrauc, ēdiens tiek vai nu sagatavots un nogādāts, vai arī vedam atsevišķi sastāvdaļas un gatavojam uz vietas. Bez piemērota pārvadāšanas aprīkojuma būtu ļoti grūti.

 

■ Vai ir taisnība apgalvojumam, ka labāk izvēlēties dārgu preci un maksāt vienreiz vairāk nekā lētu un pēc tam pārmaksāt?

Nosacīti. Protams, inventāra kvalitātei ir nozīme, taču pasākumu nodrošinājuma nozarē var gadīties visādi. Piemēram, ir svarīgi, lai būtu laba panna. Tāda, protams, maksā dārgāk un kalpo ilgi. Taču var gadīties pasākumi, kur svarīgi, lai ēdiens tiek pagatavots maksimāli ātri – tad labāk izvēlēties plānāku pannu, kas ir zemākas kvalitātes. Protams, tā nekalpos tik ilgi, bet gatavošanas process aizņems mazāk laika. Tie, protams, ir atsevišķi gadījumi. Par profesionālajām iekārtām – tur gan ir tā, ka gribas nopirkt vislabāko inventāru, kas kalpo ilgi un nav jāatjauno.

 

■ Cik dzirdēts, tad garlaicīgi jau nav nekad – nupat parādījies jaunums, ka vairs nedrīkst lietot plastmasas kokteiļu salmiņus…

Jā, tā ir taisnība un nāksies šai prasībai pielāgoties. Protams, ir mūsdienu risinājumi – papīra salmiņi, taču jāatzīst, ka tos nevar lietot pārāk ilgi. Labi, ka globālā līmenī domājam par dabu, taču, iespējams, kokteiļu dzeršanas paradumi būs jāmaina. Būs iemesls pilnveidot glāžu piedāvājumu. Viss notiek un viss mainās.

 

 

 

 

 


Вернуться
title-icon Рекомендуем прочитать
{{ discount }}

{{ product.product_name }}

Код товара: {{ product.product_code }}

{{ key }} {{ variable }}
{{ value }}

Дополнительная мойка посуды - {{ product.wash_price | priceFilter }} EUR

{{ price }} EUR

{{ priceDiscount }} EUR

Цена без НДС

Стоимость проката

Стоимость проката без НДС